torsdag 15 juli 2010

Prova något nytt - Poesibingo på Hyttbacken

Dubbelklicka på bilden för att få den större.
Det vore kul om du kommer,
testa något nytt!!
Tack alla härliga människor som har varit förbi Pershyttan idag, Bland annat tyska besökare. Det finns ett program i Tyskland som utspelar sig i Sverige, en följetong. Vi skulle vilja veta vad den följetongen heter. Vore kul att se hur de tyska turisterna ser på Sverige när de kommer hit.
Jag skall berätta en historia;
En turist som har varit i Sverige många gånger, då i Stockholm, Göteborg, Malmö, Jönköping kom hit för första gången. Han utbrast; Men herregud det är precis som i Astrid Lindgrens sagor. Jag ser mig omkring och det ÄR precis som man skulle kunna föreställa sig Sverige; en idyll med röda stugor med vita knutar sida vid sida med naturen nära.
eller som en annan besökare uttryckte det idag;
det som är fascinerande med det här området i Sverige är att det är civilisation men också vildmark. Dessa två lever sida vid sida. Det tycker jag är fint uttryck och jag kan här hålla med.
Så välkommen till Pershyttan - Sveriges framsida!! önskar My och Ulrika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar